woensdag 25 maart 2009

Ruim dertig procent meer D66-leden in Haarlem

De D66 afdeling in Haarlem e.o. heeft 2008 afgesloten met een ledenwinst van ruim 30 procent. Had de sociaal-liberale partij op 1 januari 2008 134 leden, op 31 december was dit gestegen tot 178. In 2009 wil de partij doorgroeien naar minimaal 250 leden. Dit maakte afdelingsvoorzitter Hans Klaassen bekend op de nieuwjaarsborrel van D66 Haarlem e.o.

D66 op straat
“Het is geweldig om al die enthousiast nieuwe leden de partij binnen te zien stromen. In 2009 verwacht ik nog meer nieuwe leden te kunnen verwelkomen. Daar gaan we hard aan werken. We zullen als partij actiever naar buiten treden. Inwoners van de gemeenten Haarlem en Haarlemmerliede c.s. zullen D66-vertegenwoordigers met regelmaat op straat tegen gaan komen. We zullen enerzijds hun vragen beantwoorden. Maar we willen vooral van de inwoners horen hoe zij tegen de verschillende politieke onderwerpen aan kijken”, aldus Klaassen.

Verkiezingen gemeenteraad 2010
Het nieuwe jaar staat voor D66 Haarlem in het teken van twee campagnes. Als eerste komt de verkiezing voor het Europees Parlement met snelle schreden dichterbij. D66 Haarlem gaat voluit campagne voeren voor een sterke D66-delegatie in Brussel. Klaassen: “We zijn er bijna zeker van dat Europees lijsttrekker Sophie in ’t Veld naar onze stad gaat komen tijdens de campagne. Daarnaast richten we ons vizier natuurlijk ook op de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010. Die voorbereidingen lopen tot nu toe prima en we verwachten voor het einde van het jaar een sterke kandidatenlijst te kunnen presenteren.”

Bij dit nieuwsbericht

Steun D66 in Haarlem e.o.: word lid!