donderdag 10 december 2015

Brief aan de leden van D66 Haarlem over vertrek raadslid Diederik Mohr

Beste leden van D66 Haarlem,

We moeten jullie helaas mededelen dat opnieuw een D66 raadslid de Haarlemse D66 fractie zal verlaten. De heer Diederik Mohr verlaat per direct de fractie.

De aanleiding voor zijn vertrek is een verschil van inzicht over de samenwerking binnen de fractie als team. Door dit verschil van inzicht en het daarbij behorende gedrag is er onvoldoende basis om als een fractie verder te gaan. De fractie betreurt het feit dat ze dit besluit heeft moeten nemen. We willen wel benadrukken dat D66 een partij is die staat voor een open en eerlijke mening.  Elk fractielid mag ook zijn mening uiten. Het afwijkende stemgedrag van van Diederik staat dan ook los van het feit dat Mohr en de fractie afscheid van elkaar nemen.

De heer Mohr zal met onmiddellijke ingang de fractie verlaten. Diederik Mohr was raadslid voor D66 sinds 6 november 2014 en beraad zich op dit moment over zijn positie als raadslid.

Zo lang de heer Mohr zijn zetel niet terug geeft aan D66 zal de fractie bestaan uit de 7 andere raadsleden. De fractie blijft zich vol overtuiging blijven inzetten voor Haarlem: financieel degelijk, dichtbij, duurzaam en met durf.

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over dit bericht. Het bestuur organiseert daarom een informatieavond voor Haarlemse D66 leden op woensdag 16 december a.s. vanaf 20.00 in de bovenzaal van Café Stempels, Grote Markt 25.

Dilia Leitner

Clemens Berendsen