vrijdag 30 juni 2017

Dilia Leitner gekozen als lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen

Fractievoorzitter Dilia Leitner is door de Haarlemse D66-leden gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Dat heeft de afdelingsverkiezingscommissie bekendgemaakt tijden de algemene ledenvergadering van 20 juni. In totaal stemde 113 leden van de afdeling via de e-voting, bijna de helft van de stemmen ging naar Dilia.

Op 22 mei ging de verkiezing voor het lijsttrekkerschap van start. Drie kandidaten hadden zich gemeld om de campagne te leiden; fractievoorzitter Dilia Leitner, vice-fractievoorzitter Bas van Leeuwen en wethouder Jur Botter. De leden van D66 Haarlem kregen tot 21 juni om te stemmen. In totaal stemde 113 van de 391 leden. Dilia Leitner was goed voor 52 stemmen (46,4%), Bas van Leeuwen 32 stemmen (28,6%) en Jur Botter 28 stemmen (25%). Er is één blanco stem uitgebracht.

D66 gaat dus met Dilia de campagne in. Zowel Bas van Leeuwen als Jur Botter hebben aangegeven de campagne met energie te gaan steunen. Inzet? Dat D66 wederom als grootste partij uit de bus komt.
In de gemeenteraad halen we goede resultaten en achter de schermen is de programmacommissie heel hard aan het werk om het programma af te schrijven. De weg naar 21 maart 2018 is nog lang maar zoals de kersverse lijsttrekker zegt;
“Ik heb echt weer zin in een goede campagne met een positief D66-verhaal.”