zondag 10 september 2017

Haarlemse D66’ers hebben tot de 21ste om zich kandidaat te stellen

Leden van D66 Haarlem hebben tot 21 september om zich kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Leden die de ambitie hebben raadslid te worden kunnen zich nu via een aanmeldingsformulier melden bij de Algemene Verkiezingscommissie. D66 hoopt natuurlijk dat veel leden zich melden. Als democraten houden we van wat te kiezen.

De leden die zich kandideren moeten op 21 september minstens zes maanden lid te zijn van D66. Na de deadline komen alle kandidaten gesprek bij de stemadviescommissie (bestaand uit de bestuursvoorzitter, lijsttrekker en twee externe leden). Deze commissie brengt een advies uit voor de volgorde van de lijst. Na een presentatieavond van alle kandidaten mogen de leden van D66 Haarlem de definitieve lijst democratisch kiezen. Dit gebeurt online via e-voting.

Tegen december kunnen we de definitieve kandidatenlijst verwachten, en gaat de campagne echt van start. De gemeenteraadsverkiezingen vinden plaats op 21 maart 2018. De nummer 1 op de lijst is al wel bekend; fractievoorzitter Dilia Leitner is voor de zomer door de leden gekozen als lijsttrekker.

Leden die vragen hebben over de procedure van het kandideren of simpelweg meer informatie willen hebben over de verkiezing binnen D66 Haarlem kunnen terecht bij de fractievoorzitter Dilia Leitner; dilialeitner@gmail.com.