woensdag 22 november 2017

D66 Haarlem stelt de kandidaatstelling voor wethouder open. Geïnteresseerden kunnen zich tot en met 21 december 2017 melden.

Met de verkiezingen op 21 maart 2018 in aantocht, begint ook de zoektocht naar goede kandidaten die namens D66 straks in het college actief kunnen worden. Heb je de ambitie om wethouder te worden en beschik je over de juiste kwaliteiten, meld je dan vóór 22 december 2017 aan via secretarisd66haarlem@gmail.com

Wat zoekt D66 in een wethouder? Uiteraard grote affiniteit met de onderwerpen die we in ons verkiezingsprogramma centraal stellen. Je houdt daarnaast van politiek, bent integer en beschikt over bestuurlijke kwaliteiten. Je bestuurt immers een grote gemeente, met een diverse bevolking en uitdagingen op het gebied van wonen, onderwijs en verduurzaming. Je hebt visie, bent een echte teamspeler, maar draagt als het eropaan komt het D66-beleid met verve uit. Je legt makkelijk verbinding met de inwoners van de stad. Het politieke spel in ons duale stelsel weet je met verve te spelen. Ook vragen we van je dat je de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen ondersteunt met je actieve deelname.

Als je je kandidaat stelt, dan wordt je na 22 december uitgenodigd voor een gesprek met de adviescommissie. De adviescommissie is verantwoordelijk voor het opstellen van de voordracht. Deze voordracht zal door de adviescommissie op de dag na de verkiezingen, dus op 22 maart, aan de nieuw gekozen fractie worden gedaan. De fractie kiest vervolgens wie ze tijdens de onderhandelingen voor het college willen voordragen als de wethouders namens D66.

Het profiel van wethouder kunt u hier vinden:

Profiel wethouder