zondag 26 januari 2020

D66 Haarlem zoekt fractiemedewerker

De Haarlemse D66 fractie is op zoek naar een enthousiaste fractiemedewerker voor 6 uur per week.
De beoogd fractiemedewerker is een all-rounder op het terrein van beleidsvoorbereiding, organisatie en communicatie. Iemand die initiatieven neemt en zelfstandig kan werken. De medewerker ondersteunt de fractie op organisatorisch en secretarieel gebied en werkt daarbij ook samen met de communicatiemedewerker van de fractie. Herken jij jezelf in dit profiel? Aarzel niet; solliciteer!

D66 zit in Haarlem met vijf zetel in de raad en levert in de coalitie één wethouder in het college van B&W. De vijf raadsleden vergaderen op maandagavond tijdens de fractievergadering als voorbereiding op commissie- en raadsvergaderingen. De fractievergaderingen worden ook bijgewoond door de fractiemedewerker, de secretaris politiek van het afdelingsbestuur en de communicatiemedewerker van de fractie. Deze groep zorgt er samen voor dat de raadsleden hun taak goed kunnen uitoefenen.

De functie

De fractiemedewerker ondersteunt de raadsleden op secretarieel, organisatorisch en inhoudelijk gebied. Het fractiewerk vergt een flexibele inzetbaarheid en geen 9 tot 5-mentaliteit. Zo zal het werk gedurende recesperiodes zeer beperkt zijn en weinig uren kosten. In andere weken waarin bijvoorbeeld de begroting wordt behandeld zal het werk meer tijd kosten. Vaste werkmomenten zijn in ieder geval de maandagavonden, wanneer de fractievergadering plaatsvindt.

De taken

Organisatorische en administratieve werkzaamheden gericht op relatiebeheer en een effectieve organisatie:

•  het notuleren en voorbereiden van de fractievergaderingen, bijhouden van de agenda en uitnodigingen
    en bewaken termijnagenda
  •  agendabeheer van de fractie, gebruik fractiekamer en insprekers
  •  postafhandeling (inkomend en uitgaand) incl. beheer fractie mailbox
  •  het organiseren van bijeenkomsten
  •  contact onderhouden met het afdelingsbestuur
  •  bijwerken website en aanleveren politieke actualiteiten voor nieuwsbrief afdelingsbestuur
  •  het bijhouden en ontwikkelen van een bruikbaar archief

Op verzoek van de fractie politiek-inhoudelijke advisering gericht op politiek effectieve inbreng van de raadsleden:

•  inhoudelijke voorbereiding commissie- en raadsvergaderingen en adviseren over politieke strategie en
    tactiek
  •  ondersteunen bij netwerkopbouw en contact onderhouden met relevante maatschappelijke organisaties

Functie-eisen

Van onze toekomstige fractiemedewerker vragen wij in ieder geval:

• HBO- of WO-denkniveau (HBO- en WO-studenten zijn van harte welkom om te solliciteren, evenals herintreders)
  • Goede analytische, communicatieve en organisatorische vaardigheden
  • Flexibel inzetbaar
  •  Wonen in Haarlem is i.v.m. de flexibele inzet een pré
  •  Affiniteit met D66 en het sociaal-liberale gedachtegoed, lidmaatschap van D66 is een pré
  •  Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
  •  Affiniteit met de gemeentepolitiek.

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een tijdelijk dienstverband van 6 uur per week (op jaarbasis) voor de duur van een jaar met uitzicht op verlenging. Salaris zal in overleg bepaald worden.

Informatie en solliciteren

Voor nadere informatie kun u contact opnemen met raadslid Bas van Leeuwen / basvanl@gmail.com , 06-18397361). Deadline voor sollicitaties is 7 februari om 17:00 uur.