vrijdag 24 juli 2020

#1 Vertrouw op de eigen kracht van mensen

Toont eigen kracht

In de stad is het vakantie, in de politiek is het reces. Een mooi moment om te reflecteren en vooruit te kijken. Daarom deelt D66 Haarlem deze zomer de richtingwijzers van onze partij. En we vragen ons af: wat betekenen deze richtingwijzers voor jou als Haarlemmer?

Als eerste in deze serie: vertrouw op de eigen kracht van mensen

D66 vertrouwt op de eigen kracht en ontwikkeling van mensen. Daarom zien we de toekomst met optimisme tegemoet. Mensen zijn zo creatief dat ze steeds opnieuw zelf oplossingen vinden. Wij willen dat de overheid deze kracht, vindingrijkheid en creativiteit van mensen ondersteunt en ruimte geeft: wat mensen voor zichzelf en anderen kunnen doen is veel belangrijker en effectiever dan wat de overheid kan doen.

In Haarlem betekent dat voor ons dat iedereen mee moet kunnen doen: jong en oud, van Noord tot Zuid. Ongeacht je achtergrond, opleiding of levensstijl. Dat bereiken we met goed onderwijs, zodat iedereen de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Met nieuwe vormen van democratie, zodat iedereen mee kan denken, mee kan praten en mee kan beslissen. Door ruimte te bieden voor creatieve initiatieven van bewoners en ondernemers zoals festivals, leefstraten en innovatieve bedrijven. Maar ook door Haarlemmers te ondersteunen als ze dat nodig hebben. Met passende zorg op het juiste moment, zonder onnodige bureaucratie. Zodat iedereen in Haarlem de toekomst met vertrouwen tegemoet kan zien.