woensdag 21 oktober 2020

Thema avond 4 november: Kaart van Haarlem

Kaart-Haarlem-1931

Kaart van Haarlem is een themagroep van D66 Haarlem en richt zich op alle onderwerpen die raken aan de ruimtelijke ontwikkeling van Haarlem, zoals economie, bouwen, groen en mobiliteit. Zij bespreekt heikele punten van het verkiezingsprogramma 2022 met de leden van de partij.

Enkele kernpunten van het landelijke verkiezingsprogramma zijn het snel bouwen van veel woningen, meer groen en het stevig stimuleren van duurzame mobiliteit. Maar willen Haarlemmers dat ook en hoe gaat dit samen in Haarlem? De komende periode zullen leden worden gevraagd hun mening te geven, maar we beginnen met een onvervalste zoom-sessie op 4 november aanstaande.

Deze avond gaan we digitaal met de leden in gesprek over de toekomstige Kaart van Haarlem. De inleiding wordt verzorgd door Stadsarchitect Willem Hein Schenk. Hij zal daarin zijn visie geven op de ruimtelijke ontwikkeling van onze Spaarnestad. Daarna zal de themagroep twee onderwerpen uit het landelijke verkiezingsprogramma presenteren die een zorgvuldige vertaalslag moeten krijgen naar het Haarlemse: bouwen in het groen en betaald parkeren. Dus slijp je messen en scherp je argumenten, want tijdens deze thema-avond mogen jullie helemaal los.

Uiteraard helpen jullie de themagroep Kaart van Haarlem het meest met goede onderbouwingen, navolgbare cijfers, en goede oneliners. Ook gaat het niet alleen om jouw eigen mening, maar ook om wat de Haarlemse D66-kiezer graag wil in 2022. Zo bouwen we aan een sterk en overtuigend verkiezingsprogramma waar veel Haarlemmers zich in herkennen. Zo maken we een Kaart van Haarlem waar iedereen trots op is!

We hopen op een mooie virtuele opkomst op 4 november, dus zorg dat je erbij bent! We houden graag bij wie bij de thema-avond aanwezig is. Dus ben jij erbij? Meld je dan aan via bestuur@d66haarlem.nl. De zoomlink is gestuurd via de D66 Haarlem nieuwsbrief d.d. 18 oktober.