donderdag 22 oktober 2020

Welke Haarlemse kinderen verdienen een lintje?

De kersverse Kinderburgemeester Quinten de Lange mag op 23 november – de verjaardag van onze Spaarnestad –  een drietal kinderlintjes uitdelen. Vanzelfsprekend deelt hij deze uit aan een jeugdige Haarlemmer tussen de vier en twaalf jaar. Haarlemmers kunnen nu nomineren.  Tot 12 november mogen kinderen en volwassen in de stad iemand opgeven voor deze bijzondere onderscheiding.

Kinderraad kiest

Sinds augustus dit jaar is Quinten Kinderburgemeester van de stad. Bovendien wordt hij bijgestaan door een Kinderraad. Deze raad kiest uit alle inzendingen drie kinderen die het bijzondere lintje opgespeld krijgen.
Ken jij een Haarlemmer in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar oud die iets bijzonders voor een ander, voor de stad of voor zijn of haar omgeving doet? Stuur dan een  een e-mail met motivatie naar kinderburgemeester@haarlem.nl

Bekijk hier de oproep van kinderburgemeester Quinten

Jeugd betrekken bij beleid

Jeugd en Onderwijs-wethouder Jur Botter;  “Kinderen zijn niet alleen de toekomst, ze zijn ook onderdeel van de maatschappij waarin wij nu leven. Zij zijn betrokken bij zaken die vandaag en nu spelen. Geven commentaar met een onbevangen blik. Ze hebben een andere kijk op dingen, anders dan volwassenen. Die andere kijk op onderwerpen komt ook in de kinderraad naar boven. Het verrijkt daarmee onze blik op Haarlem.”