zondag 25 oktober 2020

Support your locals – Haarlemse horeca

De Haarlemse horeca heeft haar deuren gesloten. Deze tijden vragen een bijzondere veerkracht van onze ondernemers. Maar ondanks dat een drankje aan de bar of een hapje aan tafel er nu niet in zit, zijn er verschillende manieren om onze horeca te steunen. Leden van D66 Haarlem delen hun #supportyourlocals!

Koffie, uiteraard

Haarlem kent veel koffiezaken. Logisch ook; de kwaliteit die een Haarlemse barista produceert valt thuis simpelweg niet na te bootsen. Het valt op dat meer dagzaken hebben besloten hun deuren op een kiertje te houden voor een koffie to-go. Mooi want over de smaak van koffie valt zeker te twisten. De favoriete koffie van bestuurslid Duval Couvée? Die drinkt hij in de Cronjé.
“Formidabel.”

Loyaliteitspas van Coster 52

De stamkroeg van schaduwraadslid Joris Krouwels is Coster 52. Het werkt als een ouderwetse chipknip met je naam erop. Bovendien krijg je ook nog korting als je ermee afrekent. Als de bar weer bewoond mag worden natuurlijk.
“In de gouden jaren van de horeca dronk Jan een alleman vrolijk op de pof. In deze mindere dagen ben ik bereid mijn glas bier vooruit te betalen. Coster 52 is de zaak waar mijn favoriete bier al op de bar staat voor ik de kans heb gekregen te gaan zitten. Daar heb ik nu vast een strippekaart voor!”

Bodega

Een nieuwkomer in Haarlem is restaurant Bodega aan de Gedempte Oude Gracht. Qua timing wel één van de pechvogels; Bodega was nog geen maand open voor ze door de maatregelen weer de deur moesten sluiten. Alhoewel, niet helemaal. Want eigenaar Rick May stond al in de startblokken met een thuismenu. D66-lid Marc Dinsbach probeerde het uit; tapas lenen zich uitstekend voor thuis.

Huur een Bar Boef

Horeca is natuurlijk het ultieme dienstverlenende beroep. Het personeel van Bar Boef kun je nu inhuren voor allerlei klussen. In deze lockdown mag je ze vragen te verhuizen, boodschappen te doen of schoon te maken. Zoals ze zelf zeggen op Facebook; never waste a good crisis.
Binnenkort starten ze ook met hun Bar Boef Support shop. De ‘Boefcontjes’-truien kun je al bestellen.

Quiz & Drinks

Als je denkt dat alle pubquizen voorlopig niet doorgaan dan heb je het mis. Du Theatre & Bar Wigbolt presenteren niet alleen een competitieve pubquiz maar verzorgen ook alle drankjes. Precies de drankjes die Haarlemmers graag bestellen aan de bar en niet vaak thuis hebben liggen. Voor de ‘Quiz & Drinks’ van 6 november zijn er kaarten beschikbaar!
Neem het op tegen andere stadsgenoten op deze vrijdagavond. Alleen nog een originele teamnaam bedenken, dat schijnt de helft van de sport te zijn.
Digitale Democraten? De Klimaatdrammers? D66 Gevaarlem? Wij zijn er nog niet uit…

Hebben jullie zelf nog goede tips om de horeca te steunen? Laat het ons weten!