D66 gunt Haarlem 775 bomen! Jij toch ook?

Waar wil jij een extra boom planten

D66 gunt Haarlem 775 bomen! Jij toch ook?

Bomen zijn belangrijk. Ze zorgen voor schaduw en verkoeling, geven onze straten karakter en zijn een fijne plek om te leven voor vogels en insecten. Daarom gunt D66 Haarlem onze stad meer bomen! Om dat te bereiken hebben we jouw hulp nodig.

Wat gaan we doen? 775 nieuwe bomen voor Haarlems 775e verjaardag.

Op 23 november 2020 vieren we dat Haarlem 775 jaar stadsrechten heeft. D66 vindt dat daar 775 nieuwe bomen bij horen om de stad groen en gezond te houden. Daarom vragen we alle Haarlemmers om aan te geven waar nog ruimte is voor nieuwe bomen. Bijvoorbeeld op het schoolplein, langs de weg, op een parkeerplaats of op een ongebruikt grasveldje. Op de verjaardag van Haarlem overhandigen we een kaart met al deze bomen aan burgemeester Jos Wienen, zodat de gemeente aan de slag kan om zoveel mogelijk bomen te planten. Natuurlijk kun je zelf ook vast een begin maken door een mooie nieuwe boom in je tuin te zetten. Wij gunnen Haarlem meer bomen! Doe je mee?

Hoe kun jij helpen? Zet een boom op de kaart!

Je kent je eigen buurt als je broekzak. Dan ken je vast ook genoeg plekken waar nog ruimte is voor bomen. Bijvoorbeeld in de speeltuin, langs het water, of op de brede stoep voor je deur. Ken jij zo’n plek die wel een boom kan gebruiken? Zet hem dan op de digitale bomenkaart! Samen verzamelen we 775 nieuwe bomen voor Haarlem.

Hoe werkt het? In 4 simpele stappen zet jij jouw boom op de kaart.

We verzamelen 775 nieuwe bomen op de digitale bomenkaart. In vier simpele stappen kun jij een boom op de kaart zetten.

KLIK HIER VOOR DE BOMENKAART

Voor uitleg van de digitale bomenkaart zie ook de video hieronder.

Laatst gewijzigd op 13 oktober 2020