Cultuur

Kunst en cultuur zijn belangrijk voor D66, ook in tijden van crisis, wanneer het niet altijd hoog op de agenda staat. En we geven er in Haarlem ook aardig wat geld aan uit. Dus dat betekent dat we best kritisch op onze uitgaven mogen zijn. D66 let daarbij onder andere op het bereikbaar maken en houden van cultuur voor zoveel mogelijk mensen, op het verder versterken van de economische kansen die cultuur biedt en op het geven van ruimte voor particuliere initiatieven.

Kunst en cultuur verrijken de samenleving. D66 vindt daarom dat er genoeg plekken moeten zijn in de stad waar mensen cursussen kunnen geven en volgen, kunnen repeteren met hun bandje, dansen of andere kunstvormen kunnen beoefenen. Toegankelijk en betaalbaar voor iedereen.

Cultuur is belangrijk voor de Haarlemse economie. In plaats van naar bezuinigingen kijkt D66 liever eerst naar de kansen die cultuur biedt. Zodat de musea, de oude stad, de podia en evenementen (nog) meer geld gaan opleveren.

Haarlem bruist van de goede initiatieven en ideeën op het gebied van kunst en cultuur. D66 vindt dat de gemeente hiervoor open moet staan en creativiteit de ruimte moet geven.